Visul locuitorilor din Giroc de a trăi într-o localitate cu trafic redus este departe de realizare. Comuna a cunoscut o dezvoltare uriașă în ultimii ani, fiind printre cele mai bogate din România și având un număr de locuitori, oficial, de peste 20.000 de persoane. Drumul Județean care leagă orașul Timișoara de Giroc a fost lărgit în ultimii ani la 4 benzi, pentru un acces facil în comună, însă din vara acestui an, drumul spre și dinspre oraș a devenit un calvar la orele de vârf.

Ca să reducă accidentele, autoritățile locale din comună au transmis către administratorul șoselei, Consiliul Județean Timiș, o cerere pentru a se căuta o soluție. Zis și făcut. În vara lui 2023 drumul cu 4 benzi a căpătat 4 mini-sensuri giratorii, desenate pe asfalt și stâlpi de plastic care să despartă sensurile de mers. Șoferii au atras atenția încă de la început că soluția nu este fericită și că din toamnă se vor crea ambuteiaje.

La acea vreme, atât autoritățile locale, cât și cele județene au declarat că soluția este provizorie, iar dacă situația o va impune se va reveni la proiectul inițial. Între timp, elevii au început școala, majoritatea locuitorilor din comună s-au întors din concediu, iar Drumul Județean 595 a devenit la fel de aglomerat ca marile capitale din lume. Puși în fața faptului împlinit, cei de la județ au declarat în luna septembrie că mini-sensurile giratorii vor fi anulate.

„Din păcate, așa cum au reclamat locuitorii Girocului și așa cum am constatat și eu, la fața locului, în cadrul mai multor vizite pe teren, traficul este îngreunat și există riscul unor blocaje majore odată cu începerea școlii. Situația este monitorizată încă din luna august când am cerut o analiză temeinică a traficului, cu toate mijloacele posibile, la diferite ore, ca să înțelegem cum putem interveni astfel încât să păstrăm ideea cu care am pornit dar în același timp să fluidizăm traficul. Soluția agreată de toți factorii implicați este anularea girațiilor provizorii de la Jupiter si Soarelui deoarece avem în lucru studiul de fezabilitate pentru construirea lor definitivă. Totodată ne propunem lărgirea la două benzi a celor două sensuri giratorii provizorii care rămân și astfel să evităm strangularea traficului” a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

De la această declarație au trecut, însă două luni, timp în care șoferii pierd timp și bani în intersecțiile de pe Calea Timișoarei. Șoferii spun că dimineața și seara se circulă bară la bară, iar în medie un drum din comuna Giroc, până în centrul Timișoarei durează o oră, o oră și jumătate. Pentru desființarea a două, din cele patru mini-sensuri giratorii, cele care produc cele mai multe ambuteiaje spun autoritățile, a fost nevoie de o modificare la autorizația de construire din partea Primăriei Giroc, care conform informațiilor noastre a fost realizată. De asemenea, Consiliul Județean trebuie să facă o nouă achiziție pentru această lucrare ca procedură suplimentară la proiectul inițial.

Astfel, luna noiembrie îi prinde pe locuitorii din Giroc în aceeași situație ca până acum din cauza faptului că lucrurile se mișcă încet. Drumul Județean 595 este singura opțiune pe care o au girocenii ca să ajungă în oraș, asta chiar dacă sertarele autorităților sunt pline de planuri și studii care cuprind noi conexiuni cu străzile din Timișoara pentru a fluidiza traficul pe șoseaua principală.

„Zeci de ani nu s-a făcut nimic pentru a se crea rute alternative drumului județean, nu este treaba județului să rezolve aceste probleme cu accesul cetățenilor care vin de pe străzile laterale pe drumul județean” a mai declarat Alin Nica.

Până acum, aceste planuri ale autorităților locale nu au fost realizate în teren, deși soluții sunt. Asfaltarea câtorva străzi din zona Braytim și conectarea acestora cu infrastructura din Timișoara ar putea reduce simțitor numărul mașinilor prezente pe drumul principal.