Centura de Sud a Timișoarei a rămas tot la stadiul de proiect, chiar dacă trebuia să fie gata încă de anul trecut. Procedurile de licitație au început în 2017, dar din cauza problemelor, muncitorii au apărut pe șantier abia în 2020. Se pare că proiectul nu a avut noroc, CNAIR a reziliat contractul cu firma câștigătoare în luna decembrie 2022 pentru slaba mobilizare din teren, iar acum se caută un nou constructor. 

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat pe pagina sa de Facebook că licitația pentru găsirea unui nou constructor a fost publicată în SEAP, iar termenul limită pentru depunderea ofertelor este 24 aprilie 2023. Pentru continuarea lucrărilor, autoritățile pun la dispoziție încă aproape 400 de milioane de lei fără TVA, bani din Programul Transport 2021-2027. 

„Până acum s-au plătit antreprenorului  aproximativ 156 de milioane de lei, fără TVA. În aceste trei luni de la reziliere, DRDP Timișoara a reorganizat circulația la viitorul nod rutier cu DN 59 Timișoara – Șag, acum executăm lucrări pentru redeschiderea traficului rutier pe bretelele care leagă DN 6 de centura Timișoara Nord și așternem asfalt în zona Freidorf, la km 0 al viitoarei centuri. Toate sunt lucrări de remediere după fostul antreprenor” transmit reprezentanții DRDP Timișoara. 

Până acum, pentru 58% din proiect, CNAIR a plătit fostului constructor peste 150 de milioane de lei fără TVA. După găsirea unei noi firme care să termine proiectul, termenul de finalizare a lucrărilor va fi de 12 luni.