O expertiză tehnică realizată în anul 2018, la comanda administrației de la acea vreme, arată că Podul Mihai Viteazu din centrul Timișoarei, are grave probleme de rezistență. Pe el trec zilnic zeci de mii de timișoreni la orele de vârf, atât pietoni, cât și autoturisme și mijloace de transport în comun. 

Conform expertizei, realizată de SC POD-PROIECT SRL IAȘI, podul a fost construit în anul 1914 și se află în exploatare de atunci, fără intervenții de mentenanță la structura de rezistență. Printre altele, au fost descoperite următoarele probleme: 

-armături fără strat de acoperire la nivelul tălpii inferioare a grinzilor principale

-beton cu aspect friabil, degradat prin carbonatare

-coroziune avansată a armăturii de rezistență a grinzilor principale

-infiltrații și fisuri ale betonului la nivelul grinzilor principale 

-la trecerea autovehiculelor grele pe pod se înregistrează vibrații cu valori semnificative ale suprastructurii 

Această expertiză arată că autoritățile trebuiau să ia măsuri urgente de reducere a traficului de pe Podul Mihai Viteazu încă de la acea vreme: 

-se vor introduce imediat restricții de tonaj, care limitează la 13 tone maximum greutatea sarcinii pe osie a autovehiculelor care circulă pe pod

-se vor introduce imediat restricții de viteză, care se limitează la 30 km/h, viteză de circulație a autovehiculelor care trec pe pod

-se vor introduce imediat restricții privind numărul autovehiculelor grele (autobuze, troleibuze, autocamioane), astfel încât pe pod să nu circule mai mult de un autovehicul greu 

După realizarea experitizei, autoritățile din 2018 au agreat varianta de lățire a podului, cu pasarele pietonale distincte nou construite și lucrări de reabilitare a structurii de rezistență. Au semnat și un contract de prestări servicii cu o firmă, însă Direcția Județeană pentru Cultură Timiș nu a agreat această variantă de reabilitare, iar lucrurile au rămas în aer.