Primul proiect de bugetare participativă din Timișoara a fost dat în funcțiune. Elevii din Timișoara au la dispoziție un cabinet de robotică amenajat de Primăria Municipiului Timișoara la Școala Gimnazială 30, pentru integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale și pentru activități care să activeze comunitatea de elevi din oraș. Cabinetul este primul proiect de bugetare participativă al Primăriei Timișoara care este dat în funcțiune. Proiectul a fost propus de Mirela Scorțescu, a obținut voturile timișorenilor și primăria l-a implementat.

„Proiectul aduce împreună copii de la Școala Gimnazială nr. 30 și instituțiile de învățământ special din oraș pentru a desfășura activități precum robotică, programare, jocuri și mișcare, jocuri pentru stimulare senzorială, activități muzicale și altele. Toate acestea vor fi susținute de profesori voluntari și studenți de la Universitatea Politehnica Timișoara. Scopul nostru este să oferim un mediu confortabil pentru creșterea comunității din jurul școlii prin colaborarea eficientă și motivată a celor trei factori importanți pentru dezvoltarea cetățeniei democratice: familia, școala și comunitatea” transmite Mihaela Șora, directorul Școlii Gimnaziale numărul 30 din Timișoara.

Proiectul se numără printre cele 8 proiecte care au câștigat finanțare în 2022. Valoarea alocării este de 400.000 lei (TVA inclus). Urmează a fi echipate încă două spații pentru activități, respectiv o cameră pentru stimulare senzorială și o sală multimedia.

„Este primul rezultat concret al unui proiect inițiat de timișoreni pentru timișoreni. Am construit acest mecanism de bugetare participativă tocmai pentru ca o comunitate să se formeze în spatele acestor idei, iar administrația locală să le transforme în realitate” spune Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Hub-ul va fi deschis în fiecare vineri, orele 14:30 – 16:30, și sâmbătă, după un program pe care îl va anunța școala, stabilit împreună cu școlile partenere.